Yükleniyor...
Blog
25
03
2017

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

Yazar: admin 0

Kilo verme savaşında insanlar hassas bir diyeti takip etmekten, sağlıklarına zarar verecek yanlış faaliyetler yapmaya kadar değişen, çok çeşitli çabalar göstermektedir. Araştırmalar göstermektedir ki kilo vermeye aşırı derecede odaklanmış insanların bu tip tehlikeli ve sağlıklarına zarar verebilecek çabalara girişmeleri daha yüksek bir ihtimaldir. Bu yazımızda kilo verme esnasında kaçınmanız gereken tehlikeli stratejileri anlatacağız:

1- Aşırı derecede açlık yada çok düşük kalorili diyetleri uygulamak

Aşırı derecede düşük kalori alımı kilo vermeyi sağlayabilir fakat bu tip bir kilo verme ciddi oranda kas kütlesi kaybına ve metabolizma yavaşlamasına neden olacaktır. Bu tip bir rejim aynı zamanda yüksek oranda yağ yakımına neden olacaktır. Bu durum iyi gibi görünse de tehlikelidir. Çünkü metabolik sendrom ve tip 2 diyabete neden olabilir.

Doktorunuz tarafından tavsiye edilmedikçe günde 1200 kalorinin altına düşmemelisiniz. Böyle bir durumda kilo verebilirsiniz fakat besin maddesi ihtiyacını karşılayamazsınız. Unutmayın ki bu şekilde verilen kilolar hızlı şekilde geri alınmaktadır ve geri alındıklarında kastan çok yağ miktarınız artacaktır (Özellikle 50 yaşın üzerindeyseniz).

podium-fitness-dikmen-saglik-blog-dusuk-kalorili-diet

2-Büyük ve Mucizevi Sözler Veren Gıda Katkıları/Suplementler

“Bir şey gerçek olamayacak kadar iyi görünüyorsa, büyük ihtimalle gerçek değildir.”

İlaç üreticilerinin aksine, suplement üreticilerinin ürünlerinin güvenilirliğini uzun süren klinik araştırmalarla ispatlama zorunluluğu yoktur. Doğal olduğunu iddia eden ürünlerin bile sizin için güvenli olduğunun kesinliği yoktur. Hangi tip kilo verdirici ürünü kullanmak isterseniz isteyin, muhakkak konu ile ilgili doktorunuza danışın.

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

3-Detoks Programları

Son günlerde moda olan detoks genellikle gerçek anlamda faydalı olmamaktadır. En iyi ihtimalle, sıvı ve gayta (dışkı) kaybı ile kilo kaybı sağlanan bu programlar bilinçsiz uygulanır ise dehidrasyon (sıvı kaybı), elektrolit dengesizliği gibi sorunlara yol açabilirler. Özellikle doktor gözetimi olmadan yapılan detoks programları önemli sağlık riskleri taşımaktadır.

Unutmayin en sağlıklı ve düşük risk içeren detoks programı bol miktarda su içmek ve lifli gıdaları diyet içerisinde arttırmaktır.

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

4- Yemek yedikten sonra direk kusmak, çiğneyip tükürmek yada laksatiflerle (ishal yapıcılar) hızlı şekilde vücuttan atmaya çalışmak

Bu tip eylemlerin hepsinin düşükten yükseğe önemli sağlık sorunları yaratma riskleri vardır. Bunlar:

  • Yeme alışkanlıklarının bozulması ve istemsiz kusma
  • Bulimia hastalığı
  • Aşırı sıvı kaybı
  • Mide asidinin yarattığı tahriş ve bu tahrişe bağlı kansere kadar varan sağlık sorunları
Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

5- Aşırı Egzersiz

Aşırı egzersiz sakatlanma, dehidrasyon, elektrolit dengesizliği ve yemek yenildiğinde kendini cezalandırma amaçlı egzersiz yapma gibi fizyolojik ve psikolojik problemlere neden olabilmektedir. Amerikan Spor Sağlığı Koleji ve Amerikan Kalp Derneği’ne göre haftanın 5 günü günde 30 dakikalık bir kardiyo egzersizi ve tüm ana kas gruplarını haftada 3 kez çalıştıracak bir güç antremanı sağlıklı bir yaşam için yeterli olmaktadır.

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

6- Legal yada İllegal Zayıflama ilaçlarının kullanımı

Doktorunuz tarafından reçete edilmeyen ilaçların kullanımı her alanda olduğu gibi zayıflama amacıyla yapıldığında da büyük sağlık risklerini beraberinde getirmektedir. Bu tip ilaçlar bağlımlılık yaratabilmekte, psikolojik sorunlara, aşırı başağrısına, inmeye, kalp, akciğer ve böbrek problemlerine neden olabilmektedir.

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

7- Zayıflama amacı ile sigara içme

Nikotinin iştahı azaltıcı etkileri bilinmekle birlikte, sigara içmenin zararları ile karşılaştırıldığında hiçbir önemi yoktur. O nedenle zayıflama amacı ile de olsa sigara içmek büyük bir hatadır.

Kilo Verme Amacıyla Yapmamanız Gereken Şeyler

Kaynak: webmd

Podium Fitness Sağlık Blog’unda yer alan bilgiler herhangi bir sağlık sorunu olmayan ve düzenli spor yapan, yapmayı amaçlayan kişiler için tamamen genel bilgilendirme amaçlıdır. Kişilerin kendi doktor ve diyetisyenlerinin verdiği bilgiler her zaman öncelikli olmalıdır. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından kaynaklanan sorunlar tamamen kişilerin kendi sorumluluğundadır.

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram