Yükleniyor...
Blog
01
11
2016

Yatmadan önce yiyebileceğiniz sağlıklı ve kilo vermeye yardımcı gıdalar

Yazar: admin 0

Diyet yapanların en büyük sorunlarından birisi, dayanamayıp gece atıştırmaları yapmalarıdır. Bu atıştırmalar ise kaçınılmaz olarak kiloya dönüşür

Size hem gece atıştırabileceğiniz, hem de kas kütlenizi arttırıp kilo vermenize yardımcı olabilecek ve sizi tok tutacak lezzetli gıdaları sunuyoruz!

Not: Tüm bu gıdalar, ancak ve ancak düzenli egzersiz yaptığınızda faydalarını tam olarak gösterebilirler.
1. Lor Peyniri
70 gram lor peyniri 2 haşlanmış yumurtadan daha fazla protein içerir. Protein ağırlıklı olarak kazein kaynaklıdır. Kazein geç sindirilen bir proteindir ve uykunuz boyunca yavaş tempoda sindirilerek kas onarımı ve yapımına önemli katkı sağlar.

Lor peynirinin önemli bir özelliği de tok tutmasıdır. Bu peyniri sadece yatarken değil, gün içerisinde öğünlerde, ara öğünlerde direk yada lezzetli salatalar yaparak tüketebilirsiniz.

podium_fitness_dikmen_blog_10

2. Muz
Tatlı seven biriyseniz muz tam size göre bir gece atıştırmalığıdır. Önemli besin hammaddeleri içerirler. Bunlar potasyum, vitamin B6, vitamin C ve liflerdir. Eğer yeşilimsi muz seçerseniz lif oranı ve dirençli nişasta oranı daha da yükselecek ve sizi tok tutarak kalori alımınızı sınırlandırmaya yardımcı olacaktır.

Muz aynı zamanda önemli bir triptofan kaynağıdır. Triptofan uyumamızı kolaylaştıran ve sağlıklı bir gece uykusu almamıza yardımcı olan bir aminoasit çeşididir. Sağlıklı bir uyku ise hepimizin bildiği gibi metabolizmamızı hızlandırarak kilo vermemizi kolaylaştırmak, sağlıklı ve mutlu bir hayat sürmek için anahtar etkenlerdendir. Unutmayın uykusunu iyi alamayan insanlar her zaman kilo almaya daha fazla meyillidir.

Not: Kalp hastalarının dikkatli ve doktor kontrolünde muz tüketmeleri gerekmektedir!

podium_fitness_dikmen_blog_11

3. Badem

Magnezyum günlük yaşam ritmi ve uyku kalitesi açısından hayati önem taşımaktadır. Günlük ihtiyacımız yaklaşık 500 mg kadardır. Yatmadan önce yiyeceğiniz küçük bir avuç içi kadar çiğ badem, yüksek oranda içerdiği magnezyum ile (yaklaşık 150 mg) uyku ve yaşam kalitenize önemli katkılarda bulunur. İyi bir uyku ise sağlıklı yaşamın ve yüksek metabolizmanın (kolay kilo vermenin) anahtarıdır.

Not: Badem besin değeri oldukça yüksek bir gıdadır. Belirtilen ölçünün üstüne çıkmak bu nedenle sakıncalıdır.

podium_fitness_dikmen_blog_12

4. Hindi
Hindi yüksek kaliteli ve fazla miktarda protein içeren ve nispeten düşük kalorili bir gıda maddesidir. Protein içeriği arasında triptofan da yeterli miktarda bulunmaktadır.

Tüm bu özellikleri ile sizi tok tutar, kaliteli bir uyku uyumanıza yardımcı olur, kilo vermenizi hızlandırır, kas onarımı ve gelişimini arttırır.

podium_fitness_dikmen_blog_13

5. Konserve Ton Balığı

D vitamini eksikliği önemli sağlık sorunlarına ve uyku problemlerine neden olur. Amerika Birleşik Devletleri’nde halkın %40’ında D vitamini eksikliği olduğu düşünülmektedir.

Ton balığı yüksek oranda D vitamini içerir. Sadece yarım kutu ton balığı günlük ihtiyacınızın yarısını karşımalaya yeter. Aynı zamanda bir çok balıkta olduğu gibi ton balığı da önemli bir omega-3 kaynağıdır. Bu iki bileşen kalp damar sağlığı, optimum beyin faaliyetleri, kaliteli bir uyku ve hızlı metabolizma için büyük önem taşımaktadır.

podium_fitness_dikmen_blog_14

6. Kiraz

Muz gibi kiraz da tatlı sevenler için harika bir gece atıştırmalığıdır. 220 gram kiraz sadece 50 kaloridir. Araştırmalar kiraz tüketiminin uyku sorunlarını azalttığı ve kalitesini arttırdığını göstermektedir. Hatta bazı çalışmalarda uykusuzluk sorunu çekenlerin aldıkları bitkisel kökenli tabletler kadar etkisi olduğu görülmüştür. Kiraz bu listedeki besinler arasında bile uyku kalitesini en çok arttıran gıdadır.

Tatlı krizinizi azaltıp, uyumanızı kolaylaştıran ve kilo vermeye yardımcı olan kiraz bu özellikleri ile en çok tercih edilebilecek gece atıştırmalıklarından birisidir.

podium_fitness_dikmen_blog_15

Kaynak: Authority Nutrition

Podium Fitness Sağlık Blog’unda yer alan bilgiler herhangi bir sağlık sorunu olmayan ve düzenli spor yapan, yapmayı amaçlayan kişiler için tamamen genel bilgilendirme amaçlıdır. Kişilerin kendi doktor ve diyetisyenlerinin verdiği bilgiler her zaman öncelikli olmalıdır. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından kaynaklanan sorunlar tamamen kişilerin kendi sorumluluğundadır.

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram